Ναύπλιο

Η πιο διαδεδομένη εκδοχή θέλει την αργολική πρωτεύουσα να «βαφτίστηκε» από τον Ναύπλιο, γιο του Ποσειδώνα που φέρεται να ίδρυσε την Ναυπλία. Αρχαίες πηγές, ωστόσο, υποστηρίζουν πως το τοπωνύμιο «Ναυπλία» προϋπήρχε του μυθικού ήρωα, και πως αναφέρεται στο «καλό αραξοβόλι» που προσέφερε στα καράβια (εκ του ναύς και πλέω).

13/6/23

Και το Ναύπλιο κινδυνεύει να πάθει ό,τι κι ο Πλαταμώνας

Άρθρο του Γεωργίου Νάθενα

Όπως έγραψα και στην ανάρτηση για τα σημερινά χάλια του Πλαταμώνα από πλευράς κυκλοφοριακού κορεσμού, συγκοινωνιακής υποβάθμισης και έκπτωσης της ποιότητας ζωής και περιβάλλοντος ως θέρετρου, ανάλογες περιπτώσεις με τον Πλαταμώνα που θα πρέπει να προσέξουν πολύ να μην πάθουν τα ίδια......είναι 3 ακόμα περιπτώσεις χερσαίων παραλιακών θέρετρων της χώρας μας με ανάλογα χαρακτηριστικά τοπιογραφίας και χωροθέτησης, που βρίσκονται δηλ. κτισμένα σε αδιέξοδες σχεδόν στενές ζώνες (σούδες), στρυμωγμένες ανάμεσα σε ημιορεινό ανάγλυφο και θάλασσα, που έχουν πλήρη ανεπάρκεια χώρων στάθμευσης ΙΧ και πούλμαν για τις μέρες και περιόδους αιχμής και που στραγγαλίζονται στην κυριολεξία από τα αυτοκίνητα λόγω των απίθανων μποτιλιαρισμάτων που προκαλούνται εν μέρει και από την απέλπιδα προσπάθεια των οδηγών να βρουν μια ελεύθερη θέση στάθμευσης (πιο εύκολα κερδίζεις το ΛΟΤΤΟ σε τέτοιες περιστάσεις), είτε από την συσσώρευση μεγάλου αριθμού ογκωδών πούλμαν και λεωφορείων.

Και στις 3 αυτές περιπτώσεις, τα αντίστοιχα θέρετρα για τα οποία μιλάμε (Κατάκολο, Λουτράκι και Ναύπλιο, θα μπορούσα μάλιστα σε αυτά να προσθέσω και την Αρχαία Ολυμπία), ακριβώς όπως και ο Πλαταμώνας, είχαν (έχουν) την τύχη να διαθέτουν και σιδηροδρομική σύνδεση (είτε ενεργή, είτε ανενεργή αλλά υπάρχουσα) που τους προσφέρει τη δυνατότητα μερικής τουλάχιστον κυκλοφοριακής αποφόρτισης λόγω της δυνατότητας αξιοποίησης (ή προοπτικής για αξιοποίηση) αυτής της σύνδεσης μέσω της υπάρχουσας σιδηροδρομικής υποδομής για εναλλακτική συγκοινωνιακή-σιδηροδρομική προσπέλαση με χαρακτηριστικά μαζικής μεταφοράς.

Στην περίπτωση του Κατάκολου, η σιδηροδρομική σύνδεση με τον Πύργο και την Αρχαία Ολυμπία υπολειτουργεί, με ελάχιστα δρομολόγια και εν μέρει σε μη εξυπηρετικά ωράρια για την επαρκή εξυπηρέτηση τόσο της τοπικής κίνησης, όσο και των επιβατών των κρουαζιερόπλοιων που θέλουν να πάνε στην Αρχαία Ολυμπία.

Στην περίπτωση του Λουτρακίου το πρόβλημα κορεσμού της διαθέσιμης οδικής υποδομής για κυκλοφορία και στάθμευση που δημιουργείται την θερινή κυρίως περίοδο, αλλά και στις αργίες είναι επίσης πολύ σημαντικό, ενώ την χειμερινή περίοδο η έλλειψη του τραίνου μετά την αναστολή λειτουργίας της παλιάς μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής στα τέλη του 2006 και προπάντων η μη εισέτι ολοκλήρωση των έργων επέκτασης του Προαστιακού από τον κόμβο του Ισθμού στο Λουτράκι που ξεκίνησαν το 2019, συντελούν σε σημαντικό βαθμό και στην περιορισμένη κίνηση επισκεπτών τον χειμώνα (δεν έχουν όλοι ΙΧ ή την οικονομική άνεση στις παρούσες συνθήκες να το χρησιμοποιούν για ψύλλου πήδημα). Ευτυχώς όμως, τουλάχιστον εκεί η τοπική κοινωνία και η Τοπική Αυτοδιοίκηση κατανοήσαν το μέγεθος του προβλήματος, πίεσαν και κατάφεραν να ξεκινήσουν τα έργα της πολυπόθητης επέκτασης του Προαστιακού προς την ιστορική λουτρόπολη.

Στο Ναύπλιο όμως το πρόβλημα παρουσιάζεται ακόμα εντονότερο. Μπορείτε να δείτε μια εικόνα του από αέρος που ισοδυναμεί με 1000 λέξεις, που έχει ληφθεί σε μέρα αιχμής της επισκεψιμότητας (Καθαρή Δευτέρα 2022) με πλήθος ΙΧ να κατακλύζουν κάθε ελεύθερο χώρο στο λιμάνι, ενώ στη μέση η σιδηροδρομική γραμμή και ο τερματικός σταθμός στο βάθος, παραμένουν προκλητικά ανενεργοί και αχρησιμοποίητοι. Είμαστε η μοναδική χώρα σε ολόκληρο τον Κόσμο που συμβαίνει κάτι τέτοιο για ανάλογη περίπτωση μεγάλου τουριστικού πόλου έλξης επισκεπτών, της εμβέλειας ενός Ναυπλίου…


Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου (κυρίως) και το αρμόδιο Υπουργείο (μαζί με τον ΟΣΕ), έχουν επανειλημμένα υποσχεθεί ότι το έργο ανάταξης – αναβάθμισης και επαναλειτουργίας της γραμμής Ναύπλιο – Άργος – Κόρινθος (με ανταπόκριση εκεί στον Προαστιακό προς Αθήνα) θα δημοπρατηθεί και θα γίνει, όμως μέχρι τώρα όλα αυτά έχουν αποδειχθεί μόνο λογία. Το έργο αυτό, έχει πλήρη μελετητική ωριμότητα από πλευράς τεχνικής μελέτης και μελέτης Αξιολόγησης Κόστους – Οφέλους και κοστίζει πολύ λιγότερο (=<20 εκατ. ευρώ) από τα πολυάριθμα νέα οδικά έργα που εξαγγέλλονται ή δημοπρατούνται με φρενήρη ρυθμό στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, ακόμα και για δευτεροτρίτης σημασίας συνδέσεις.

Είναι προκλητικό η σιδηροδρομική σύνδεση Ναυπλίου – Άργους – Κορίνθου και διάμεσου αυτής με την Αθήνα και τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, που θα συμβάλει στην επανατοποθέτηση της Αργολίδας στη διεθνή και εσωτερική τουριστική αγορά, να καθυστερήσει κι άλλο.

Τον λόγο έχει η τοπική κοινωνία των πολίτων που θα πρέπει να πιέσει σχετικά, εν όψει μάλιστα και των προσεχών αυτοδιοικητικών εκλογών…Κάντε το όπως οι πολίτες του Λουτρακίου…!!!!!!!

George Nathenas
Συντάκτης
Διαχειριστής

Αφιερωμένο στους φίλους και μέλη του γκρουπ, Γιάννης Μανιάτης, Τόλης Κοΐνης, Γιάννης Δαρλάσης, Καράπαυλος Κωνσταντίνος, Ευάγγελος Ντανής, Άκης Ντάνος, Δήμος Γεωργίου, Χαράλαμπος Αντωνιάδης, Κοσμάς Κορολόγος, Δημήτρης Δανόπουλος, Aris Argos, Αλκιβιάδης Αρχιμανδρίτης, Πάνος Αραμπός και άλλους ενεργούς πολίτες της Αργολίδας που έχουν στηρίξει τον αγώνα για να επανέλθει ένα σύγχρονο τραίνο στην Αργολίδα.