Ναύπλιο

Η πιο διαδεδομένη εκδοχή θέλει την αργολική πρωτεύουσα να «βαφτίστηκε» από τον Ναύπλιο, γιο του Ποσειδώνα που φέρεται να ίδρυσε την Ναυπλία. Αρχαίες πηγές, ωστόσο, υποστηρίζουν πως το τοπωνύμιο «Ναυπλία» προϋπήρχε του μυθικού ήρωα, και πως αναφέρεται στο «καλό αραξοβόλι» που προσέφερε στα καράβια (εκ του ναύς και πλέω).

5/4/12

Το Ναύπλιο αλλάζει τώρα τον προσανατολισμό του!

Η σοβαρή κάμψη του εσωτερικού τουρισμού, λόγω της οικονομικής κρίσης, άρχισε να αφήνει τα σημάδια της στην οικονομία του ιστορικού Ναυπλίου. Ο τουρισμός της πρώτης πρωτεύουσας της Ελλάδας εξαρτάται κατά κύριο λόγο από τους Ελληνες. Ειδικά για τους Αθηναίους, που ευνοούνται από τη γρήγορη πρόσβαση, κατέχει τον τίτλο του πιο δημοφιλούς προορισμού για εξορμήσεις Σαββατοκύριακου, αλλά και αυθημερόν.
Ο τουρισμός, που αποτελεί και τον πυλώνα της τοπικής οικονομίας -1.000 επιχειρήσεις της περιοχής έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με τον τουρισμό-, είχε ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια, έως ότου χτύπησε τη χώρα μας ο οικονομικός Αρμαγεδδών. Πλέον οι περισσότεροι κάτοικοι της πρωτεύουσας, έχοντας υποστεί μείωση των εισοδημάτων τους, είτε αδυνατούν να αποτολμήσουν εκδρομές, ακόμη και σε γειτονικά μέρη, είτε είναι διστακτικοί. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα από τον περασμένο Οκτώβριο να καταγράφεται πτώση της τουριστικής κίνησης, η οποία ξεπερνάει το 60%, σύμφωνα με τον υπεύθυνο του τουριστικού τμήματος του Επιμελητηρίου Αργολίδας Γιάννη Σοροβίγκα! «Οι εκδρομές του Σαββατοκύριακου τείνουν να μηδενιστούν» δηλώνει χαρακτηριστικά στη «δημοκρατία»!
Η απότομη πτώση του τελευταίου εξαμήνου εκλαμβάνεται και ως προάγγελος δεινών για τη συνέχεια, αφού δεν προβλέπεται αξιόλογη βελτίωση των οικονομικών των Ελλήνων για τα επόμενα, τουλάχιστον, χρόνια.
Από την άλλη, αυτή η κρίση του τοπικού τουρισμού αποδεικνύεται αιτία ισχυρής και ελπιδοφόρας αντίδρασης των επαγγελματιών του τόπου, που δεν εννοούν να παρακολουθούν με σταυρωμένα τα χέρια τις αρνητικές εξελίξεις. Οι επαγγελματίες, αντιλαμβανόμενοι αμέσως τη σοβαρότητα της κατάστασης, κινητοποιούνται και ενώνουν τις δυνάμεις τους, συγκροτώντας ομάδα δράσης. Ταυτόχρονα, γίνεται μια συντονισμένη προσπάθεια ανοίγματος προς τις τουριστικές αγορές του εξωτερικού. «Μέχρι τώρα το Ναύπλιο δεν ήταν προορισμός πολυήμερων διακοπών των ξένων, που δεν αφιέρωναν πολύ χρόνο εδώ. Αυτό που θέλουμε είναι να γίνει ο πυλώνας της διαμονής τους στην Ελλάδα, καθώς έχουν πολλά να δουν και να κάνουν» τονίζει ο Γιάννης Σοροβίγκας, θυμίζοντας ότι κοντά στην πόλη βρίσκονται οι Μυκήνες και η Επίδαυρος.
Στο πλαίσιο των ενεργειών ανάπτυξης του εξωτερικού τουρισμού οι επαγγελματίες του Ναυπλίου διεκδίκησαν και πέτυχαν την ανάληψη της διοργάνωσης μεγάλου συνεδρίου (2, 3 και 4 Μαΐου), με τουριστικούς πράκτορες και ιδιοκτήτες αεροπορικών εταιριών χωρών της Μαύρης Θάλασσας. «Κατά τη διάρκεια της εδώ διαμονής τους θα έχουν την ευκαιρία να διαπιστώσουν ότι υπάρχει και Ελλάδα εκτός των νησιών» σημειώνει ο κ. Σοροβίγκας.

Με στόχο τις κρουαζιέρες

Αλλος ένας κρίσιμος τομέας για το Ναύπλιο είναι ο τουρισμός κρουαζιέρας, που είναι επίσης σε καθοδική πορεία. Οι προπέρσινες 120 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων έγιναν 85 πέρυσι, ενώ φέτος έχουν προγραμματιστεί μόλις 45, όπως μας πληροφορεί ο εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου Αργολίδας. Φαίνεται ότι άλλες περιοχές, όπως το Κατάκολο, έχουν αναπτυχθεί περισσότερο σε αυτό το πεδίο, περιορίζοντας το μερίδιο του Ναυπλίου. Επιπλέον, το λιμάνι της πόλης, εξαιτίας της έλλειψης μιας τυπικής πιστοποίησης, δεν πληροί ακόμη τις προϋποθέσεις υποδοχής κρουαζιερόπλοιων. Ετσι, οι επιβάτες έβγαιναν με λάντζες και τις περισσότερες φορές έφευγαν αμέσως με τουριστικά λεωφορεία προς άλλους προορισμούς. Το επόμενο διάστημα αναμένεται να δοθεί η έγκριση για τον ελλιμενισμό των κρουαζιερόπλοιων, γεγονός που πιστεύεται ότι θα σηματοδοτήσει την έναρξη της ανάκαμψης του τομέα.

του Δημήτρη Κυριακόπουλου, εφημερίδα "Δημοκρατία", 13/3/2012